رشته بازاریابی ( کاردانی ) |
امروز : دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷
تاریخ : ۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۱۱:۵۳ نسخه چاپی ذخیره فایل ارسال به دوستان

رشته بازاریابی ( کاردانی )

بسیاری از افراد بازاریابی را صرفا فعالیت برای فروش کالای شرکتی به مشتریان میدانند, در حالی که واقعیت بسیار متفاوت با این موضوع است.

 


   آشنایی و ورود به رشته بازاریابی ( کاردانی )  >>>>  ثبت نام  >>>>

 

            ****برای ثبت نام  کلیک  کنید ****


برای اشنایی :

بسیاری از افراد بازاریابی را صرفا فعالیت برای فروش کالای شرکتی به مشتریان میدانند, در حالی که واقعیت بسیار متفاوت با این موضوع است.

شاید هدف نهایی فروش کالا یا ارائه خدمات باشد اما در واقع برای متخصص بازاریابی مهم مسیری است که تا ارائه کالا و خدمات طی میشود. به طور کلی مدیر بازاریابی در یک شرکت از مهمترین بخش های آن شرکت است و در واقع سود و زیان شرکت یا موسسه تا حد زیادی به مسوول بازاریابی آن شرکت بستگی دارد.

به طور کلی شما در این رشته با مسائلی مانند: افزایش مهارت و اطلاعات در مورد مدیریت، توانایی تجزیه تحلیل مسائل مختلف درمورد شرکت ها و بازارهای فروش، ارائه راه حل های مختلف درباره موانع و مشکلاتی که در مسیر کار شرکت خواهد بود آشنا میشوید. ضمن اینکه با رونق روز افزون فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی، نیاز به دانش آموختگان و مدیران متخصص در این زمینه هر چه بیشتر احساس میشود.

دروسی که شما باید در این مقطع در دانشگاه علمی کاربردی بگذرانید:

کارآفرینی، مهارت و قوانین کسب و کار، اصول حسابداری، اصول بازاریابی، روانشناس کار، مبانی اقتصاد، مدیریت عمومی، تجارت الکترونیک و دروس دیگر.

با نگاهی اجمالی به دروس فوق به راحتی میتوان فهمید فارغ التحصیل کاردانی رشته بازاریابی در زمینه های بسیاری تحصیل کرده و متخصص است و قدرت تحلیل بسیاری از مسائل را داراست.

در مورد رشته های دانشگاه علمی کاربردی به طور کلی میتوان گفت این دروس همان دروسی هستند که در دانشگاه های دیگر ارائه میشوند و صرفا برخی از رشته ها نام های کمی متفاوت دارند, و البته در دروسی که جنبه عملی بیشتری دارند بدون شک دانشگاه علمی کاربردی مزیت بهتری دارد چراکه تمرکز این دانشگاه بیشتر بر اموزش عملی واحد هاست. این مورد به عنوان مثال در رشته بازاریابی به خوبی قابل درک است چراکه بیش از نیمی از واحدهای این رشته به صورت عملی تدریس میشود و برخلاف دیگر دانشگاه ها, دانشجویان بازاریابی فارغ التحصیل از دانشگاه علمی کاربردی نه تنها صرفا از لحاظ تئوری تخصص دارند بلکه بلافاصله پس  از تحصیل توانایی ورود به بازارکار را دارا هستند, که از این لحاظ میتوان گفت وضعیت کاری رشته بازاریابی برای دانشجویان این رشته در دانشگاه علمی کاربردی از خیلی از دانشگاه های دیگر بهتر است.

قابل ذکر است که در حال حاضر رشته بازاریابی یکی از پرمتقاضی ترین رشته های دانشگاهی است که بازار کار خوب و قابل قبولی نسبت به دیگر رشته ها برای آن وجود دارد که همانطور که اشاره شد در دانشگاه علمی کاربردی دانشجو بیشتر از دانشجو های مراکز دیگر احتمال جذب  دارد.

 

>> توانایی ها:

پس از پایان دوره تحصیلی کاردانی ناپیوسته علمی کاربردی تبلیغات و بازاریابی ، فارغ التحصیلان این رشته دارای توانمندی های زیر می باشند :
  • ارتباط با رسانه ها و خرید رسانه ای
  • همکاری در برنامه ریزی تبلیغاتی
  • شناخت مخاطب
  • همکاری با مدیر بازاریابی
  • اداره جلسات
  • شناخت انتشارات
  • شناخت شیوه های ارتباط با مخاطب
  • شناخت انواع تبلیغات
  • شناخت اهداف تبلیغات و بازاریابی
  • شناخت نقش هنر در تبلیغات

مشاغل تبلیغات و بازاریابی :

  • دستیار برنامه ریز رسانه
  • دستیار خرید رسانه
  • دستیار هنری
  • دستیار مدیر اجرایی تبلیغات
  • دستیار مدیر بازاریابی و بازرگانی
  • کاردان تحقیقات تبلیغاتی
  • نویسنده پیام های تبلیغاتی

شرایط تحصیلی :

دروس این دوره شامل ۷۱ واحد دانشگاهی می باشد که ۱۱ واحد آن دروس عمومی مصوب شورای عالی برنامه ریزی است و هر واحد نظری معادل ۱۶ ساعت، هر واحد آزمایشگاهی معادل ۳۲ ، هر واحد کارگاهی معادل ۴۸ ساعت و ۲واحد کارآموزی که هر واحد آن معادل ۱۲۰ ساعت است. دروس آزمایشگاهی و کارگاهی یک واحدی می تواند از ۴۸ تا۶۴ ساعت افزایش یابد.

 

تعداد واحدهای درسی این دوره :
دروس عمومی (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی) : ۱۱ واحد
دروس عمومی (مصوب مجلس) : ۱
دروس عمومی (مصوب شورای برنامه ریزی درسی علمی کاربردی) : ۳ واحد
دروس پایه : ۱۰ واحد
دروس اصلی : ۲۵ واحد
دروس تخصصی : ۲۲ واحد

** دروس عمومی کاردانی ناپیوسته علمی کاربردی تبلیغات و بازاریابی **

 

نام درس تعداد واحد نام درس تعداد واحد
یک درس از گروه درس مبانی نظری اسلام ۲ یک درس از گروه درس اخلاق و تربیت اسلامی ۲
زبان فارسی ۳ زبان خارجی ۳
تربیت بدنی ۱ ۱ کارآفرینی ۳
جمعیت و تنظیم خانواده ۱

**دروس پایه کاردانی ناپیوسته علمی کاربردی تبلیغات و بازاریابی**

نام درس تعداد واحد نام درس تعداد واحد
مبانی جامعه شناسی ۲ مبانی روان شناسی ۲
مبانی اقتصاد ۲ مبانی حقوق ۲
مبانی ارتباط انسانی ۲

**دروس اصلی کاردانی ناپیوسته علمی کاربردی تبلیغات و بازاریابی**

نام درس تعداد واحد نام درس تعداد واحد
روش تحقیق ۲ عکاسی و تبلیغ ۲
مبانی آمار ۲ روابط عمومی و تبلیغات ۲
تغییرات اجتماعی ۲ کاربرد نرم افزارهای رایانه ای در تبلیغات ۲
طراحی و چاپ ۲ مبانی بازاریابی ۲
اصول و فنون تبلیغ ۲ ارتباط تصویری ۲
اصول مدیریت ۲ مبانی هنر ۲
کسب و کار از دیدگاه اسلام ۱

**دروس تخصصی کاردانی ناپیوسته علمی کاربردی تبلیغات و بازاریابی**

نام درس تعداد واحد نام درس تعداد واحد
زبان تخصصی ۲ برگزاری نمایشگاه ۲
مخاطب شناسی تبلیغات ۲ رسانه شناسی ۲
پیام و پیام نویسی تبلیغات ۲ فنون مذاکره ۲
ارتباط با رسانه ها ۲ روزنامه نگاری ۲
سازمان ها و کانون های تبلیغاتی ۲ اخلاق تبلیغات و بازاریابی ۲
کارورزی ۲


       ****** برای آشنایی کامل با رشته بازاریابی بر روی لینک کلیک کنید ******



>>>>> شرایط ثبت نام دانشجو در رشته کاردانی ناپیوسته تبلیغات و بازاریابی :

برای ثبت نام در مقطع کاردانی بازاریابی در دانشگاه علمی کاربردی اولین و مهمترین شرط داشتن مدرک دیپلم است. البته که نوع دیپلم شما برای ورود به این رشته تفاوتی نمیکند. فقط صرفا یک مورد درباره ی دیپلم های کاردانش وجود دارد که نوع دیپلم باید با رشته همخوانی داشته باشد.

روش پذیرش تمامی واحد های این دانشگاه در رشته کاردانی بازاریابی بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است که میتوان گفت اگر شما برای ثبت نام و ادامه تحصیل این رشته تصمیم گرفته اید کار زیاد سختی را برای ورود به دانشگاه پیش رو نخواهید داشت

>>>> زمان ثبت نام :

برای ترم مهر زمان ثبت نام شهریور ماه و برای ترم بهمن زمان ثبت نام در دی ماه خواهد بود که دانشگاه در این زمان ها با انتشار دفترچه به جذب دانشجو میپردازند. البته شرایط ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی کمی پیچیده است (شرایط و ضوابط پذیرش آزاد و شاغل, رشته محل های واحد های مختلف, میزان جذب و قبولی هر واحد دانشگاهی و…).

از آنجایی که شما صرفا با توجه به سوابق تحصیلی خودتان وارد دانشگاه خواهید شد، رعایت نکاتی در زمان ثبت نام بسیار مهم و موثر در قبولی شما خواهد بود.



برای پبش ثبت نام بر روی شکل کلیک کنید

 

            


  ****برای ثبت نام کلیک کنید ****

  ****برای ثبت نام کلیک کنید ****


  ## برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید ##

   ## برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید ##


 

کد تصویری این مطلب جهت مشاهده در تلفن همراه: کد دو بعدی رشته بازاریابی ( کاردانی )

آشنایی با سیستم سراج

سیستم رصد و پاسخگویی سنجش سراج

© 2015 کلیه حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ میباشد.