امروز : پنج شنبه ۸ آذر ۱۳۹۷

تاریخ : ۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۱۱:۴۷ نسخه چاپی ذخیره فایل ارسال به دوستان

همایش تخصصی نقش روابط عمومی در مدیریت بحران و افکار عمومی برگزار شد

عصر روز پنج شنبه ۸ آذر ماه سال ۹۷ همایش تخصصی نقش روابط عمومی در مدیریت بحران و افکار عمومی با حضور رئیس، جمعی استادان و دانشجویان مرکز برگزار شد.

در این همایش تخصصی که توسط انجمن علمی روابط عمومی و با همکاری امور فرهنگی مرکز برگزار گردید، دکتر محمد بنائیان سفید طی سخنانی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش اظهار داشت: نقش روابط عمومی ها در شئون مختلف جامعه نقش مهمی است و روابط عمومی می بایست در همه زمینه ها ایفای نقش و مسؤلیت داشته باشد.

دکتر بنائیان سفید در ادامه با اشاره به ضرورت اخلاق حرفه ای در روابط عمومی صداقت را از اصلی ترین ویژگی های روابط عمومی موفق و کارآمد برشمرد و خاطر نشان کرد: این امر ضروری در مواقع بحران اهمیت مضاعفی پیدا خواهد کرد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۳۳ تهران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق و به هنگام افزود: امر اطلاع رسانی دقیق و به هنگام در مواقع بروز بحران تأثیر بسزایی دارد.

بنائیان سفید در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت اعتماد افکار عمومی ابراز داشت: روابط عمومی می بایست اعتماد افکار عمومی ومخاطب نسبت به صحت و درستی اخبار منتشر شده جلب نماید و این امر همان چالشی برخی روابط عمومی سازمان ها و نهادها با آن روبرو هستند.

پس از سخنان رئیس مرکز، میزگردی تخصصی با محوریت موضوعی همایش برگزار شد و طی آن دکتر زهره جوادیه از متخصصین علوم ارتباطات و مدرس مرکز و نیز دکتر علی مددی از متخصصین علم مدیریت و از مدرسان دانشگاه به طرح دیدگاه های خود در زمینه نقش روابط عمومی در مدیریت بحران پرداختند.

آنان با بیان اینکه یکی از معضلات بشر عصر حاضر، رویدادهای غیرمترقبه است اظهار داشتند:  این رویدادها چه انسانها در ایجاد آن نقش داشته باشند و چه طبیعت آنها را ایجاد کند، خسارات و ضایعات گسترده ای را همراه می آورند که روابط عمومی باید به با ورود به آن سعی در کاهش خسارت های مادی و معنوی این حوادث داشته باشد.

هریک از کارشناسان این میزگرد تخصصی به بیان پاره ای از وظایف و راهبردهای روابط عمومی در مواقع بروز بحران پرداختند. آنان در سخنان خود بر ضرورت تشکیل کمیته اطلاع رسانی در موقع بروز بحران تأکید نموده و افزودند: تشکیل به هنگام این کمیته می تواند از بروز شایعه در میان افکار عمومی جلوگیری نماید.

این کارشناسان اظهار داشتند: اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به هنگام از جمله نکاتی است که می بایست مورد توجه قرار گرفته و به شیوه های گوناگون در اختیار اذهان مخاطبان قرار گیرد.

این دو استاد دانشگاه تنظیم اخبار در حجم کم، استفاده از عبارات روان و قابل فهم، تأکید بر استفاده از اخبار با عنصر در برگیرندگی و استفاده از افعال معلوم به جای مجهول را ازجمله مختصات اخبار در مواقع بروز بحران عنوان کردند.

پس از این میزگرد تخصصی، محمدامین بنایی از استادان مرکز  نیز صمن تقدیر از زحمات دانسجویان عضو انجمن علمی روابط عمومی طی سخنانی  با تبیین نقش و اهمیت جایگاه روابط عمومی در مواقع بروز بحران های طبیعی و غیر طبیعی اظهار داشت: روابط عمومی به عنوان بازوی مشاوره اصلی و امین مدیریت، نقش مهمی در کل عملیات ایفا می کند.

وی افزود: ایفای نقش روابط عمومی نه تنها باعث تسهیل وظایف اجرایی مدیریت خواهد شد، بلکه این امکان را هم به وجود خواهد آورد تا حتی از پیامدهای ناگوار سیاسی، اجتماعی، حقوقی و اقتصادی بالقوه بعدی نیز جلوگیری شود.

بنایی خاطرنشان کرد: وجود چنین روابط عمومی ای در کنار دستگاه هماهنگ کننده عملیات امدادی، به توسعه پایدار کمک می کند. چرا که کار روابط عمومی در این رابطه قبل از وقوع هر رویداد شروع و تا مدت ها بعد از خاتمه عملیات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

در پایان این مراسم تندیس همایش رونمایی و از طرف انجمن علمی روابط عمومی به رئیس مرکز اهدا گردید. همچنین در این همایش از استادان رشته روابط عمومی و نیز عوامل اجرایی همایش تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است: دکلمه خوانی و نیز اجرای موسیقی زنده توسط یکی از هنرمندان از بخش های جنبی این همایش بود.

س.میرمحمدی

 

 

کد تصویری این مطلب جهت مشاهده در تلفن همراه: کد دو بعدی همایش تخصصی نقش روابط عمومی در مدیریت بحران و افکار عمومی برگزار شد

آشنایی با سیستم سراج

سیستم رصد و پاسخگویی سنجش سراج

© 2015 کلیه حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ میباشد.