امروز : شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
تاریخ : ۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۴:۲۲ نسخه چاپی ذخیره فایل ارسال به دوستان

گزارش مراسم روز معلم

مراسم سالروز میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و بزرگداشت روز معلم و تقدیر از مقام شامخ اساتید روز ۱۳ اردیبهشت در سالن اجتماعات واحد ۳۳ با حضور سرکار خانم دکتر صرفی مدیر عامل محترم،اساتید گرانقدر، همکاران و برخی از مدعوین دیگر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی واحد ۳۳: مراسم سالروز میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و بزرگداشت روز معلم و تقدیر از مقام شامخ اساتید روز ۱۳ اردیبهشت در سالن اجتماعات واحد ۳۳ با حضور سرکار خانم دکتر صرفی مدیر عامل محترم،اساتید گرانقدر، همکاران و برخی از مدعوین دیگر برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا حاج آقای صرفی قائم مقام محترم مرکز به بیان سخنانی در خصوص رسالت معلم پرداختند و پس از آن به مولودی خوانی و مدیحه سرایی ولادت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام با نوای دلنشین ایشان گوش جان سپردیم.

پس آن آقای دکتر بنائیان سفید رئیس مرکز ضمن درود به روح پر فتوح رهبر انقلاب اسلامی و همچنین شهید مطهر، استاد شهیر و فیلسوف زمانه و پس از عرض سلام و تحییت خدمت اساتید معزز، و تبریک و تهنیت میلاد با سعادت مولی الموحدین امیر المومنین علی(ع) و این تقارن را با روز معلم و روز پدر مبارک دانستند و به نیکی پیش بینی نمودند.

وی گفت: در خصوص حضرت علی(ع) صحبت کردن کار بسیار دشواری است و از آنجا که ایشان مظهر عدالت، محبت، شجاعت،مردانگی،تربیت و شخصیت جامع الاطرافی بودند که تمام مباحثی که انسان در مسیر کمال و هویت و حقیقت انسان طی می کند در ایشان موجود بوده، لازم هست از آن یادگار ماندگاری که از ایشان با نام نهج البلاغه باقی مانده است و کل مباحثی که نیاز اجتماعی جوامع بشری از ابتدای خلقت تا قیامت کبری در حیات است مورد نظر قرار دهیم.

 

بنائیان سفید همچنین به جایگاه علم از دیدگاه حضرت علی(ع) نکات مهمی را مطرح نمودند: ۱- علم عزیز ترین میراث ماندگار برای بشریت است۲- ادب زینت روح انسانی است۳- فکر اندیشه و تامل و تعقل آیینه ی راهنمایی است که انسان را می نمایاند.

وی افزود: در قرآن آیات متعددی در خصوص رسالت معلم مطرح است. پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: من برای تعلیم رسالت پیدا کردم. در جایی دیگر: من برای اطعام و تمامیت بخشی اخلاق معلم برانگیخته شدم(تعلیم و تربیت).

 

او اشاره کرد: امروزه ۱۳ نوع هوش شناخته شده است اما در نظام تعلیم و تربیت ما فقط یک هوش مطرح است به نام هوش تحصیلی که این نشان دهنده ی آن است که به صورت جامع در نظر گرفته نشده است.

همچنین افزود: خداوند اولین معلم نظام هستی را در قرآن خودش معرفی می کند.

و دومین معلم پیامبر است…

و بعد از آن دانشمندان، فقها و …

و پس از آن اشاره نمود: در قرآن ۴ بار مبحث تعلیم ذکر شده است که ۳ بار آن تزکیه مقدم بر تعلیم است و یک بار علم مقدم بر تزکیه است. و این نشان دهنده آن است که انسان اول باید خود را بسازد(شناخت فردی) و چیزی که در همه انسان ها متبلور است انسانیت انسان هاست.

او گفت: معلم در جایگاه استاد احیاگر انسانیت انسان هاست.

وی همچنین به ویژگی های معلم اشاره نمود:

  • اصل خداباوری و اخلاص
  • اصل تقدم اصلاح خود بر اصلاح جامعه
  • اصل توکل
  • اصل اعتماد به نفس
  • اصل آیت بودن
  • اصل مدارا و دوری از سخت گیری
  • اصل عقلانی بودن نظام تعلیم و تربیت
  • اصل حاکمیت دادن به نظام تعلیم و تربیت

و بعد از آن از اساتید مواردی را درخواست نمود تا با همدلی و همفکری در کیفیت بخشی به نظام آموزشی مرکز کوشا باشند

پس از آن فرم نظر سنجی بین اساتید پخش گردید:

و در پایان از حضار به صرف نهار پذیرایی گردید.

از کلیه همکاران و عزیزانی که مارا در برگزاری این مراسم یاری نمودند کمال تشکر را دارم.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ارسال گزارش توسط مهناز محمدجعفر- مسئول فرهنگی و روابط عمومی واحد ۳۳

کد تصویری این مطلب جهت مشاهده در تلفن همراه: کد دو بعدی گزارش مراسم روز معلم

آشنایی با سیستم سراج

سیستم رصد و پاسخگویی سنجش سراج

© 2015 کلیه حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ میباشد.